2023-06-01 16:27:00

IGRAM SE I PONAVLJAM

Lipanj je…Uskoro nam stiže dugo očekivani kraj nastavne godine. Kako matematiku učiniti zabavnom na kraju školske godine?

Sve planirano smo naučili i vrednovali. No prije one konačne zaključne ocjene  većina učitelja zajedno sa svojim učenicima ponavljaju nastavne sadržaje.

Za ponavljanje u našoj školi biramo igru.

Ponekad su to digitalne igre, no sve češće „zaigramo“ se i mi sami, pa za njih izradimo jednostavne i zanimljive igrice od papira ili kartona.

Važno je naglasiti da prije izbora didaktičkih igara u nastavi matematike, moramo prvo odrediti obrazovni cilj koji želimo postići tom igrom, razmotriti njenu prikladnost za učenike i ukoliko je potrebno, prilagoditi ju učenicima.

Zanimljivo je da su nakon nekog vremena također i naši učenici poželjeli izrađivati iste. Tako se kod nas tijekom nastavnog sata igre stvaraju, izmjenjuju od klupe do klupe, rješavaju se problemi - veliki i mali, skupljaju se plusići, proglašavaju pobjednici… Aktivnost tijekom sata je konstantna.

Upravo to učenike ostavlja „budnima“ cijeli nastavni sat.

Mogli smo primijetiti da je atmosfera tada poticajna​, sudjeluju gotovo svi učenici​, uvjereni da su uspješni​ i da njihov trud napokon ima smisao i svrhu​. Ponavljanje i uvježbavanje tada je lakše.

Koje su to igre najpopularnije kod nas ovih dana?

Puzzle Chatterbox

 

PUZZLE

Slika 1. Puzzle

 

Razred: 6.

Matematičko područjeČETVEROKUT (KVADRAT,PRAVOKUTNIK, 

PARALELOGRAM, TRAPEZ) - ponavljanje 

Oblik rada: individualni rad, skupni rad​Potreban materijalučenici će dobiti set puzzli, olovku i papir​

Trajanje igre: 15–20 min

 

Slika 2. Zadatak puzzleIGRA: Ova igra sastoji se od 16 jednakih komadića puzzli. Svaki broj na puzzli (01-04) opisuje istu karakteristiku različitog četverokuta. Izrežite i izmješajte puzzle. Dajte svojim učenicima da ih slože.

DOBROBITI SLAGANJA PUZZLI:

RAZVIJANJE FIZIČKE SPOSOBNOSTI KOD UČENIKA​

Koordinacija ruka - oko. ​

Slažući puzzle učenik će razviti savršen odnos između onoga što njegove oči vide i toga što njihove ruke rade.​

RAZVIJANJE KOGNITIVNIH SPOSOBNOSTI KOD UČENIKA​

Razumijevanje oblika - trokut, kvadrat, pravokutnik, trapez.​

Pamćenje. Učenik treba zapamtiti oblik.​

Rješavanje problema. Dijelovi slagalice se slažu ili se ne slažu. Važno je poznavanje nastavnog sadržaja. Učenik treba koristiti vještine 

kritičkog razmišljanja kako bi razriješilo slagalicu i ne može varati.​

RAZVIJANJE EMOCIONALNIH VJEŠTINA KOD UČENIKA​

Postavljanje ciljeva. Prvi cilj je riješiti slagalicu. Kasnije to može biti osmišljavanje 

strategije za uspješno rješavanje slagalice poput stavljanja istih dijelova na isto 

mjesto u slagalicama.​

Strpljenje. Slaganje puzzli zahtijeva vježbanje strpljenja i polagani rad. Kada učenik složi slagalicu vidjet će kako se strpljenje isplati. 

 

CHATTERBOX                                        Slika 3. Chatterbox: Mnogokut

 

Razred: 7.

Matematičko područje: MNOGOKUT  - ponavljanje 

Oblik rada: individualni rad, skupni rad​

Potreban materijal: učenici će dobiti izrađenu gotovu mrežu za chatterbox, olovka, papir, po potrebi štoperica​

Trajanje igre: 15–20 min ​

 

PRIJEDLOG IGRE:

Izradite svoj chatterbox.

On se sastoji od 4 ključne riješi te 8 pitanjaina njih odgovarajućih odgovora. Kada je gotov odigrajte igru sa drugim učenikom ili skupinom.

IGRA: Izaberite jedno od ponuđenih slova!  Pročitaj riječ uz to slovo te toliko puta pokrećite Chatterbox.​

Izaberite jedan broj!(npr. Od 1 – 4  ili 5 - 8). Pod tim brojem čita vam se zadatak, a vi ga rješavate. 

 

Ukoliko ste točno riješili zadatak bilježi vam 10 bodova, u suprotnom 0.​

Slika 5. Djevojčice u igri

 

 

DOBROBITI Chatterbox-a:

Chatterbox je kutija puna iznenađenja.​

Izrađujemo ju kako bi djecu:​

 potaknuli na razgovor,​  razvili i ojačali govor, ​ jezik i ​ komunikacijske vještine kroz matematičke pojmove i zadatke.​

 

ZAKLJUČAK:

Kako možemo pomoći svojim učenicima da zavole matematiku? Igrajte se!

Za mnogu djecu osjećaji prema matematici mijenjaju oko petog razreda. Ili je sve jasno, ili silno teško ili frustrirajuće dosadno.

Zabavite se s matematikom, pa umjesto „dosadne“ domaće zadaće zadajte da osmisle igru u kojoj će se naći zadaci iz udžbenika i njihova rješenja.

 Odigrajte tu igru sljedeći sat.

Vaš je posao uhvatiti trenutke kada je dijete zainteresirano, slušati djetetova pitanja, postavljati neka svoja vlastita i učiti zajedno s njima.

 

 

 

 

 

 

 


Osnovna škola "Dobriša Cesarić" Požega